Thursday, 6 December 2012

Selipar Yang Kontrovesi...

gambar pinjam dari mr google

SELIPAR itu kusarung ke kaki
Ingin ke kedai membeli sarapan pagi
Nasi lemak, bihun, donut atau kuih koci
Pilih saja yg berkenan di hati.

Selipar itu kusarung ke kaki
 Aku perlu ke kedai lagi
Memikirkan menu untuk makan tengahari
Masak lemak atau masak kari?

Selipar itu kusarung ke kaki
Rumput di laman dah tinggi 4 inci!
Ku jeling kanda, eh..dia buat tak reti
Akhirnya aku juga yg berpeluh di dahi.

Selipar itu kusarung ke kaki
Kali ini sibongsu ingin berlari-lari
Bermain di padang, membuang bosan di hati
Tanyanya kenapa lama sekolah cuti?

Selipar itu kuletak paling tepi
Supaya senang kusarung esok hari
Walaupun lusuh, ia masih berbakti
Sampai bila, aku pun tak pasti

Selipar itu harus kuganti
Bang..bawa saya shopping esok hari
Nak beli apa?..tanyanya macam tak puas hati
Beli baranglah..tak kan nak ganti laki!!!    

Salam semanis coklat,
            Kak  Zan    

6 comments :

Aisyah Sakinah said...

Phewwww...
mujur tak boleh ganti **ki...
jika tidak dah beratur kami...

hnahdy said...

best...

Nor Salmi said...

Hehe.. geli hati..

nor laila said...

sajak yang menghibur dan menggelikan hati..hehe...boleh ke ganti....he..

hainom OKje said...

Kz ayat yg last tu.... cukup menjentik hati laki ....nampak lembut tetapi cukup pedaskan! He..he...

InaAchik said...

kihkihkihhhhhhh~~~
so funny la u! hahahahaaa... sambung gelak lagi!