Wednesday, 12 December 2012

Mak aiii...Masamnya!!




TEMAN-teman pernah jumpa tak...orang yg buat tak tahu bila kita senyum kat dia. Hairan betul..bukan kami tak pernah bertemu sebelum ni..walaupun tidak pernah berbual mesra.

     Dia tidak nampak? Mustahil..kerana bertentang matalah maka KZ melemparkan senyuman kepadanya..dia buat tak tahu. KZ pulak yg termalu!

     Kalau dia memang bukan peramah, apa salahnya bermanis muka dengan tetamu yg hadir. Kami bukanlah orang asing..saudara mara ibu mertuanya. Boleh faham, dia mungkin segan menegur, tapi tak faham kenapa wajahnya masam mencuka!

     Rupa-rupanya bukan KZ saja yg merungut dengan kelakuannya..ramai yg tertanya-tanya..kenapa dengan dia tu? Entahlah..KZ kata..mungkin memang sejak azali dia begitu. Namun, masih cuba berbaik sangka..pembawa budak agaknya!
    
     Untuk teman2, terutama yg masih muda belia..bila berada di sesuatu majlis..dan mata sudah bertentang mata..wajiblah melempar senyum (jangan menyengeh..itu dah over!)..tanda mesra kalau malu berbual bicara...tapi dengan kaum sejenis jer tau..jangan laki orang pun kita senyum selamba...takut ada selipar naik ke muka!!

p/s Terima kasih kpd yg sudi melawat KZ selama 2 hari KZ tak bersiaranni...

Salam semanis coklat,
           Kak Zan

11 comments :

Kakcik Nur said...

Senyuman dia ada harga kot! Sapa nak, kena bayo... :)

zulaikha megat said...

mungkin kita tak setaraf dengan dia kot..ada jga specis yang pilih kedudukan kalau nak berkawan..wallahualam..

sis intan said...

salam kak. just to share tapi mybe keadaan nya tak sama. Ada kwn sy jenis yg punya mimik muka masam sikit. Kdg2 dia rasa dia dah senyum kat org tp sebenarnya xde pun senyum kat wajah dia. Mybe dia kena senyum lebar lg :D

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

heheh kaau masam2 takut jadi jeruk pulak muke tu,,apela kan, patutnye senyum blslah dgn senyum walaupon kite de masalah, xhargai perasaan org lain tol spesis cmni,,memg boleh jek selipa naik kt muka,haha

Goh LinLin said...

the older we get, the harder it is for women to smile. Don't stop smiling at her just bcos she won't. I believe one day she will smile back at you.

Haryati Faizal said...

biasala tu kak zan, yati pun biasa gak mengalaminya...yg penting kita dh senyum...terpulang kat dia nk bls ke tak...

tp kdg2 sakit ati gak hihi...

Rai Ourkizuna said...

ada je orang yang macam tu kak.. macam lah habis manisnya kalau senyum kat kita..buat tak tau je..

cik dah faridah said...

ramai jgk jupe org yg tk reti senyum..kdg2 bila kiter senyum xde balasan jadi termalu sendiri kan...

umialya said...

bukan menyombong, kdg2 tak perasan, cam saya, kdg2 x cam klien sndiri, mklm le ramai tp jika dorg tegur insya allah cuba tersenyum..

Abil Fikri Ahmad said...

Saya pulak suka senyum kat wanita2 yg cun2 !!amacam boleh?..hahaha

hainom OKje said...

Tulah pasal KZ..kadang tu OKje heran...kalau dah bertentang mata tu...senyum jelah apa salahnyakan...