Friday, 21 December 2012

Kisah Pulut, Ikan Masin Dan Kopi...

HUJAN semakin lebat di luar..
Dinginnya menyapa perasaan
perasaan lapar yg tak mampu ku ceritakan
aku perlu makan...ya..makan!
Aku lantas ke dapur
mengintai-ngintai...apa yg masih berbaki
Ha...pulut tanak pagi tadi!
Ku korek-korek dlm peti sejuk yg agam berdiri...
ada ikan gelama masin
entah bila kubeli, aku pun kurang prihatin..
lantas kugoreng...
Ku bancuh kopi 3 in 1 sebagai pengiring..
Tapi...aku teringat pula
2 pasang jeans dan 2 pasang baju kurung
yg sudah tidak boleh ku sarung!
Maknanya!...
Ya..aku sudah makin mengembong....
Macam mana kalau satu almari
aku tak muat memakai mereka lagi!
Ku pandang pulut, ikan masin dan kopi yg menanti..
dan hujan yg masih belum berhenti...
Ahhhh..ada aku kesah...yg penting, aku senang hati...
Siapa nak join..sila ke mariiii...

Salam semanis coklat,
           Kak Zan

5 comments :

Ena's Palace said...

Hehehe...kalu ujn2 ni mmg asik lapo je...
Cane la rasa mkn pulut ngn ikn msin agknye..

aTieYusof Family said...

KZ.. kesukaan suami sy ni pulut, ikan masin & kopi.. sllu buat utk sarapan..hehe..:)
Sedap!

hainom OKje said...

Tak pernah buat...kalau buat pun pulut ngan serawa doyan!

Kasih Salina said...

sedapnya kak pulut ikan masin tu..makan hujan2 ni lg best..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

bila perut bernyanyi memang susah nak kawal diri wlau badan yang macam karung guni isi padi.. takpe asalkan senang hati :D