Monday, 3 December 2012

Aku Ingin Jadi Manusia Itu...

HEBATNYA manusia yg apabila pagi bermula, dia pun mula berharap hari tu dia dapat menolong orang lain yg memerlukan, menggembirakan orang lain yg sedih, melindungi orang lain yg lemah, menghormati orang lain yg berilmu, menyayangi orang lain tanpa syarat, lalu menyebarkan salam kepada semua manusia muslim, sehingga semua yg ditemuinya akan senyum bahagia dengan kehadirannya...MasyaAllah!!!

Dari artikel Disuatu Pagi Yang Dingin

Martinelli Hashim

Salam semanis coklat,

10 comments :

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

masya Allah kak zan, mulia nya org cmni,,nk jd jugak cmni,,

LYAfrina said...

amin.... moga dipermudahkan

insan marhaen said...

Jika bangun pagi dengan senyum dan ketemu orang dengan senyum pun dah kira menyumbang kepada kegembiraan alam.

Kat tempat kerja IM memang ada motto begitu!

azieazah said...

Aamiiinnnn...

Dulu saya rajin juga baca tulisan Martinelli ni. Skang macam tertinggal banyak perkembangan beliau. Jika tak silap beliau ni aktif dgn NGO, kaunselor (sori jika silap) UIA. Saya selalu tengok beliau membuat kerja amal sehingga ke negara Kemboja.

❤Kamsiah❤ said...

keadaan kita sewaktu bgn pagi...menentukan keadaan kita sepanjang hari...
bgn pagi2 dgn ceria,dgn rasa syukur kerana masih dipanjangkan umur...in shaa Allah...sepanjang hari akan ceria juga..

Wak Gelas™ said...

aminn, wak pon nak salam jugakk.. uuHuuu

Rai Ourkizuna said...

insya allah..semoga kita sama sama jadi manusia begitu.

Si Matatajam said...

Assalamualaikum....
Moga kita tergolong dalam golongan yg sungguh mulia tu..

aTieYusof Family said...

amin...
moga di permudah kan semuanya...

man said...

Sy pun nak jd mcm ni..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com