Wednesday, 21 November 2012

Terima Kasih Kerana Mengembalikan Wang RM30 itu....

PAGI tadi KZ singgah di kedai kat depan rumah untuk bekalan Yusrina yg hendak ke sekolah kerana ada tugas di pusat sumber. Di rumah sudah ada nasi lemak, tapi dia tidak mahu makanan berat. 
     Selepas menurunkan Yusrina di sekolah KZ ke kedai di Taman bersebelahan untuk membeli bahan mentah untuk menu tengahari. Menu Tengahari nanti? Nasi Arab(Mandy) tapi beras basmathi tak ada di kedai tu..tak pe..beras biasa pun boleh.
     Ketika membuka purse untuk membayar harga barang, KZ perasan wang 30 ringgit yg dilipat bersama telah ghaib! Eh,,kemana pulak perginya. Selesai membayar, KZ segera ke kedai pertama tadi. Di dalam hati berdoa semoga wang itu tercicir di sana dan bukan di tengah jalan, tetapi anadai kata wang itu tidak ditemui, KZ redha..itu bukan rezeki KZ .
     Sampai di kedai tersebut KZ bertanya tuan kedai(Nozza) sama ada di terjumpa wang yg tercicir itu. Tak dak pulak..jawab Nozza. Dia lantas bertanya pembantu kedainya, dia juga menggeleng kepala. Tadi hang berdiri kat mana? Tanya Nozza. KZ menunjukkan tempat KZ berdiri ketika membayar harga roti ketika itu. Di hadapan kaunter memang banyak tersusun balang gula2. Ya Allah..ini dia ..KZ dapat melihat dengan jelas wang berwarna merah terselit di celah2 balang tersebut. Alhamdulillah..jumlah mungkin sedikit bagi sesetengah orang, tapi agak besar untuk KZ yg tidak ada sumber kewangan sendiri!
     KZ percaya Allah membantu ketika KZ berduka kerana beberapa kebaikan kecil yg KZ lakukan, misalnya berdoa untuk orang lain. Untuk teman-teman, buatlah kebaikan walau sekecil mana pun, hatta mengangkat anak kucing di tengah jalan. KZ ada cerita tentang menyelamatkan anak kucing ni..tunggu ya!


Salam semanis coklat,

19 comments :

Irfa said...

itu namanya kalau dah rezki tak kemana ;)

cik Que said...

kalo ade org perasan dt tu kt sane, tak mustahil dt tu diambik org..nasib gak jumpe dt tu kn kak zan...^__^

umialya said...

dah rezekikan...

Nisah Mat Noh said...

Alhamdulillah, rezeki KZ..
Allah berikan kite bantuan dalam berbagai bentuk :)

Acik Erna said...

Alhamdulillah tu memang dah rezeki KZ

Pemikir said...

Alhamdulillah. rezeki itu kalau dah hak kita tetap sampai walau bagaimana cara sekalipun

singgah follow dan klik apa yang patut.

jemputlah ke blog saya ye. follow me. Thanks

Ibu n Abah said...

salam izan...
sekecil atau sebesar manapun jika memang dah rezeki kita tetaplah kita punya.. kan?
ALHAMDULILLAH..
benar kata izan.. sekecil2 kebaikan yg kita pernah lakukan ALLAH akan beri kelegaan buat masalah kita akan datang...

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

alhamdulilah kan kak, dilindungi,,
rm30 tu byk kan, bsyuko akk jmpe lg wet tu,ehhe

insan marhaen said...

itu maknanya rm30 itu masih rezeki SC. syukur!

azieazah said...

Kalu dah rezeki, tak ke mana. Alhamdulillah.

Nad @ MamaZN said...

Alhamdulillah..
Mmg rezki kak zan =)

Kakcik Nur said...

Syukur Alhamdulillah. Memang rezeki yang halal tu. :)

hainom OKje said...

Betul tu KZ....kalau dah rezeki tak kemana kan... tapi kalau bukan tu....walaupun hati meronta terpaksa redho...hu...hu....

Wah ... nasi arab hari ny ye...OKje nak dtg singgahlah mcm ni...he..he jgn lupa share kat blog eh!.

Kesuma Angsana said...

kalu dh tertulis rezeki kita dari duit yg halal mmg x kemana !

sis intan said...

rezeki masih ada tu kak :)

miz ruha said...

rezeki untuk KZ masih ada... Allah yang Maha Tahu..

mama sara nur said...

alhamdulillah rezeki masih ada

Ena's Palace said...

syukur...masih ada rezeki tu...mcm mn dia ilang tetap akan kembali smula..

Yaya Azura said...

Allah dah tetapkan kan?
kalu dah rezeki tu tertulis untuk kita..tak kan lari ke mana