Sunday 4 November 2012

Peluang Kedua

BILA bercakap tentang peluang kedua, KZ teringat peristiwa 18 tahun lalu. Ya...ketika itu KZ masih muda remaja........
     Dia meminta peluang kedua. Kenapa meminta peluang kedua sedangkan dia telah memusnahkan peluang pertama tanpa banyak bicara? Dia tidak layak. Setelah hati ini hancur berkecai...dia meminta peluang kedua. Boleh...boleh blah!
     Dia ingat air mata mampu mengubah pendirian KZ. Dia memang 'underestimate' kekerasan hati ini. Perempuan ini mungkin nampak lemah lembut...tapi jangan main2 bila dia sudah berkata..get lost!
     Begitulah lebih kurang cerita peluang kedua....Semoga dia bertemu insan yg lebih baik dari KZ dan berbahagia hingga kini.
     Adalah teman-teman rasa peluang kedua harus ada pada setiap situasi atau setiap orang berhak ada peluang kedua?

Salam semanis coklat,
 

6 comments :

insan marhaen said...

bergantung pada suasana. Akhmal ni IM bagi peluang untuk perbetul diri dia sampai akhir hayat IM...

Kamsiah yusoff said...

salam
forgive...but not forgot,kan...

NURAZZAH8 said...

Iakan..tanyalah hati bagaimana? jika rasa perlu diberi peluang kedua, berikan. Tetapi jika rasa tidak perlu, tidak lah payah beri peluang kedua. Setiap satu masalah berbeza dan unik, bergantung kepada situasi dan keadaab ..dan jika kita ragu-ragu, jangan lah teragak-agak untuk melakukan solat istikharah..mohon pertolongan ALLAH SWT, kerana sesungguhnya kita tidak mengetahui tetapi ALLAH itu MAHA MENGETAHUI ...

Azzah8

Salmi said...

Terpulang kepada diri masing-masing. Jika luka tak mungkin sembuh, lebih baik tidak diberi peluang kedua.. Namun jika teragak-agak, mohon petunjuk drp Allah..

Anonymous said...

x semua orng ada peluang kedua, so kalau ada gunakan sebaik mungkin!

JunAina said...

KZ...Peluang kedua pada org yang sama mungkin tidak tetapi peluang kedua yang Allah berikan untuk kita mungkin itu adalah yg terbaik...