Saturday, 24 November 2012

Laaa..macam tu pulak!!


Masih ingat lagi isu Inshaallah yang disebarkan baru2 ini? Tulis Insyaallah ke, In shaa Allah ke, Inshaallah ke, pelbagai polemik timbul, hingga menenggelamkan isu Gaza. Untuk menjadikan ia lebih dramatik, diletakkan sumber dari @[177413585624661:274:Dr. Zakir Naik]. Di laman twitter Dr Zakir Naik Fans menyebut : 

""Zakir Naik : never said anything on how to spell InshaAllah...Please don't spread wrong information without any Official confirmation."

Isunya muda. Inshaallah itu perkataan dari Bahasa Arab. Jika kita menulis rumi, dibaca tetap bunyinya Inshaallah. Tidak menjadi masalah pun. Kalau nak timbulkan isu ni, baik timbulkan masa lagu Inshaallah Maher Zain tengah top. 

Spread this.. :)

Boycott : http://bit.ly/XxnsGv
Join us : We Are All Palestinians Campaign (https://www.facebook.com/events/445081202222445/)
Donate to Gaza : http://on.fb.me/Wj93rb
Masih ingat lagi isu Inshaallah yang disebarkan baru2 ini? Tulis Insyaallah ke, In shaa Allah ke, Inshaallah ke, pelbagai polemik timbul, hingga menenggelamkan 
isu Gaza. Untuk menjadikan ia lebih dramatik, diletakkan sumber dari Dr. Zakir Naik. Di laman twitter Dr Zakir Naik Fans menyebut :

""Zakir Naik : never said anything on how to spell InshaAllah...Please don't spread wrong information without any Official confirmation."

Isunya muda. Inshaallah itu perkataan dari Bahasa Arab. Jika kita menulis rumi, dibaca tetap bunyinya Inshaallah. Tidak menjadi masalah pun. Kalau nak timbulkan isu ni, baik timbulkan masa lagu Inshaallah Maher Zain tengah top. 


BUKAK fb pagi ni. inilah yg  KZ temui. Tak tau nak cakap 

apa. Benarlah, kalau nak menuntut ilmu haruslah berguru

dengan guru yg betul, bukan main ikut jer apa yg terpapar 

dan tersebar di dinding fb. KZ akan harap ulamak tersohor 

kat Malaysia boleh ulas isu ni.

Salam semanis coklat,

10 comments :

umialya said...

baik berguru pada mereka yang berilmu..

Kakzakie said...

Pada kakaklah KZ ejaan jawi dan rumi totally tak sama. So bagaimana kita nak pronounce itu penting. Kakak tetap eja dgn Insya-Allah sebab kakak sebut cara jawi. Harokat jawi tak sama. Lainlah kalau kita guna keyboard tulisan jawi kenalah betul.

Kesuma Angsana said...

as long as bacaan nyer betul x jd masalah lah

azieazah said...

Saya baca sorang pensyarah kata, bunyinya tak berubah, so boleh diterima ejaan sebelum ini.

insan marhaen said...

hari ini IM dapat satu ilmu...

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

tulah kak zan,,kdg fb ni bkn betul pon kn

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

tulah kak zan,,kdg fb ni bkn betul pon kn

Nur Abu Bakar said...

salam kenal =)

aTieYusof Family said...

ohh..macam tu plak ye Kak ZAN..
confius lak jadi nya..baik tanya pd yg berilmu...:)

makchaq said...

Kita kena hati2, kata anak makchaq hadis yang disharekan pun banyak hadis yang tak sohih..

Makchaq jarang sangat berfb, tapi ada jugak terperasan pasal isu ni..