Monday, 26 November 2012

Aku Bersyukur Kepadamu Allah Diatas Rezeki Ini...


KAK ZAN rasa ramai orang pernah mengalami senario ini...makanan tu nampak sedap giler tapi bila masuk tekak..macam-macam rungutan yg keluar dari mulut kita..tak sedap! Tawar! Masin! Kucing pun tak hingin...
     Tapi sedarkah kita di satu situasi yg berbeza, makanan itu sangat enak!

Jadi janganlah kita merungut di depan makanan (peringatan ini untuk KZ juga!).

Salam semanis coklat,

8 comments :

hainom OKje said...

Sangat betul tu KZ... tapi kadang tu terlepas jugak...he...he...

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

betul tu kak,,kdg2 saye dpt nasik keras pon merungut,,peringatan utk diri sndri gak ni,,

Amie said...

Terima kasih atas peringatan itu, betullah orang kata kalau rezeki yang sedikit kita tak tahu bersyukur, diberi banyak pun kita tak akan berterima kasih...

umialya said...

alhamdulillah, bersyukur di atas rezeki yang kita dapat...

mama_saly said...

sangat setuju kak...
bsyukurlh dgn apa rezeki yg kita dapat.. bayangkn pula situasi saudara kita di luar sana.. moga kt sama2 insaf..:)

ibundo said...

salam kz. Setuju.. bersyukur pada apa yang ada.

Nor Salmi said...

Saya sentiasa pesan pada anak-anak, jangan sesekali menghina makanan atau beri komen negatif jika makanan tak kena dengan selera.. Sentiasalah bersyukur dgn rezeki yg ada.

Masya said...

iyerlah sebab tu sy jrg komplen makanan yg dimakan.. selagi ade rasa.. pd sy okk jer...