Tuesday, 23 October 2012

Cara Anak Zaman Sekarang Bercinta.

KETIKA membelek sekali lalu suratkhabar Metro Harian hari ini, satu gambar dan tajuk sangat mencuit hati KZ...memang dramatik habis kisahnya. Rasa kelakar pun ada, sedih pun ada kerana mereka anak bangsa KZ sendiri.Inikah dia pemuda harapan bangsa dan pemudi tiang negara?

 

Sumber - Harian Metro

Pemuda itu kononnya nak terjun ke laut selepas bergaduh dengan aweknya. Apa yg nak kita harapkan dari pemuda macam tu. Si gadis pulak terjun dari motor yg bergerak. Mampukah dia jadi tiang yg diharapkan?

Bukanlah KZ nak memperlekehkan anak orang tapi memang tak faham peel bebudak sekarang. Zaman KZ dulu pun ada cinta monyet ni tapi tak lah sampai begitu sekali penangannya.                                                           
Anak2 KZ memang telah diberi ceramah, berkawan saja, jangan gedik nak  bercouple..tak ada maknanya. Utamakan pelajaran kerana kami bukan orang kaya-raya. Tak ada harta yg nak diwariskan. Bercouple..tunggu dulu.                                                                                 

Salam semanis coklat,
 

 

8 comments :

umialya said...

tak berani nak kata apa, akakpn ader anak yang sedang remaja, takut sangat..

Irfa said...

konon nak buktikan cinta la tu
besok dah kawen,tak mampu bagi anak makan takde duit nak beli susu..jual je cinta tu buat beli susu anak.hehe

mintak jauh anak2 kita jd begini

Adlin ✿ Mama Of 3K ✿ said...

anak baru 4thn tp macam2 dok pk ..org kata jaga anak pompuan banyak cabarannya ...harap x berlaku kat anak2 kita ..

Zura said...

wow nie sudah bagus..cinta setengah mati nie nama nye kak..

Maiyah said...

aduhaii.. ada ank dara ni
huhu jd seram sejuk lak ni

ummuaidan said...

hmmm...kerana masyarakat kita tidak mengawalnya dari awal kan..pengaruh media pun satu hal....

Mia Kassim said...

Susah nak komen anak muda zaman sekarang ni....hmmm

Singgah sini dan follow balik....

maszull said...

assalamualaikum KZ...yer la budak2 skg ni susah betul kalau dah mcm tu bodoh sungguh sanggup bunuh diri sendiri akibat cinta mcm tu...:)