Saturday 7 September 2013

Err..Boleh Pusing Jam Tu Balik?

BELEK Majalah...produk supaya kelihatan muda remaja. Tengok TV...iklan juga untuk mengurangkan kedut di muka. Perempuan (lelaki pun?) obses untuk kembali muda. Berlambak produk yg sama tapi berlainan label di luar khusus untuk kembali muda.

     Kita tidak mampu untuk menahan penuaan tetapi ada beberapa  perkara yg boleh kita lakukan untuk kelihatan muda dan sihat.
Pemakanan
Pernah dengar kan...kamu adalah apa yg kamu makan. Setiap sel di badan diperbuat dari pemakanan kita, jadi makanlah makanan yg berkhasiat. Sememangnya diet kit akan menentukan kesihatan kita luar dan dalam. Makanan yg berunsur antioksida akan meningkatkan pertumbuhan sel dan meningkatkan pengeluaran elastin dan kolagen, bahan penting yg menjadikan kulit kita tegang dan bebas kedut!


Krim pelindung matahari
Terlalu banyak terdedah kpd cahaya matahari akan membuat kulit kita kering, bercapuk, berjeragat dan berkedut. Jika kita sering terdedah kpd cahaya matahari, pelindung matahari adalah satu kemestian.


Kekal lembab
Air akan menjadikan kulit kita lembab. Garis halus dan kedut akan kelihatan ketara jika kulit kita kering. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.


Akhir sekali, jangan mengambil alkohol dan merokok. Jalani hidup dengan gembira, taat pada perintah agama, tangani stress dengan baik dan cubalah berfikir dengan positif.



sumber ; http://www.womansday.com/style-beauty/beauty-tips-products/delay-the-signs-of-aging-119611?click=wdy-more

Salam Semanis coklat,


No comments :