Sunday 23 December 2012

Perjalanan Pulang ke Kampung

PENGANUT agama Kristian akan menyambut Perayaan Krismas Selasa ini (25/12/2012). Ramai yg memilih pengangkutan awam untuk pulang ke kampung. Menurut http://www.themalaysianinsider.com tiket ke kebanyakan destinasi telah habis di jual.

     Nur Ashikin Baharom (ticketing assistant) dari KL Sentral Malaysia Airlines MAS memberitahu, hanya terdapat sedikit kekosongan penerbangan ke Sabah dan Sarawak untuk hari ini dan Isnin (24/12/2012).

     KTM Intercity Senior Marketing Manager, Mohd Noordin Kimi pula berkata semua tiket keretapi bertarikh hingga 31/12/2012 sudah habis dijual kerana kebanyakan warga kota telah menempah awal-awal tiket untuk pulang ke kampung halaman. Walau bagaimanapun, menurut beliau tiket untuk perkhidmatan ETS dari KL ke Ipoh masih ada.

     Menurut kerani tiket dari A Sani Express di Pudu Sentral, Wajida abu Hassan pula, syarikat itu tidak punya perancangan untuk menawarkan bas tambahan ke utara dan pantai timur walaupun tiket ke destinasi tersebut telah habis dijual.

     Penumpang yg ingin ke pantai timur masih boleh mendapatkan tiket dari Mara Liner dan Shamisha Express di Hentian Putra. manakala yg ingin pulang ke selatan boleh membeli tiket bas di Shamisha Express.

     Kepada yg memandu sendiri untuk pulang, berhati-hatilah di jalan raya. Tidak perlu tergesa-gesa untuk cepat sampai ke destinasi. Jika tersekat di dalam kesesakan lalu lintas, bersabarlah. Ingatlah orang tersayang yg menanti kepulangan kita!!

Salam semanis coklat,
           Kak Zan



 

6 comments :

Nisah Idham said...
This comment has been removed by the author.
Nisah Idham said...

hehe KZ, entri akak ni dah macam Nisah baca berita aje..

thanks kak ur information (^_~) happy weekend

Nadia Johari said...

selamt pulng ke kmpung

OKje said...

Tak balik kg ke KZ

kinara kinatara said...

kina dah selamat kat pahang..huhu..xp tkod nak balik u nanti banjir..:)

kinara kinatara said...

kina dah selamat kat pahang..huhu..xp tkod nak balik u nanti banjir..:)